Stel je geluk niet uit

Als… dan ben ik gelukkig …

 

Als … dan… 

Ik kan heel wat redenen bedenken om dán gelukkig te zijn… als… ik dit of dat nog doe, verander, koop, …

 

En ik zie het zo vaak gebeuren.

 

Mensen willen altijd meer, beter, anders…

 

In plaats van te genieten van wat er NU is, bedenken we wat we kunnen doen zodat het beter is, want dán kunnen we wel genieten, dan zijn we helemaal gelukkig…

 

 

 

 

 

 

Als… dan…

 

Maar als als dán is, dan bedenken we weer iets anders…

 

Eigenlijk zijn we dus nooit tevreden en ook nooit gelukkig… want… het kan altijd beter…

Als … dan..

 

Onthoud wel één ding… alles kan anders, beter of meer zijn en dat kan altijd. 

 

Dus het komt nooit goed… je zal zo nooit in het NU leven en genieten van wat er is, want je hoofd staat altijd in de toekomstmodus.

 

Kwestie is gelukkig en tevreden te zijn met wat je NU hebt.

 

En daar is innerlijke rust voor nodig.

 

Daarvoor is zelfliefde nodig.

 

En daarvoor is onafhankelijkheid nodig.

 

Dus stop met slachtoffer te zijn!!!

 

Zo erg is het niet, zo zwaar is het leven niet.

 

Het gaat er maar om hoe je alles bekijkt.

 

Het gaat erom dat je je eigen plek durft in te nemen.

Dat je er mag zijn, zoals je bent.

Dat je durft op te komen voor jezelf en op een liefdevolle manier je grenzen durft te aan te geven, zonder slachtoffer te zijn.  

 

Neem je plek in, neem je kracht op, je bent verantwoordelijk voor je eigen leven!

 

Geniet van je dag!

 

Ik heb dit proces zelf doorlopen en mijn innerlijke rust gevonden.

 

Ik zie me graag!

Ik ben Gans eigen wijs.

 

Ik wil mijn opgedane kennis in dit proces gerust met je delen!

 

Binnenkort organiseer ik ook activiteiten voor volwassenen!

 

 

https://www.facebook.com/ganseigenwijs/

(foto: Isla del Sol, Lago Titicaca, Bolivië 2013)

Reactie schrijven

Commentaren: 0